敵登場

遅くなりました、3Dタワーディフェンス開発その3。
ブロックの表面を動き回る敵が完成。

 

経路探索で四苦八苦してましたがどうにか敵を動かせました。
うねうねと経路上を動きます。

見た目は平面ですが、
ビルボードシステムにより常にカメラの方を向きます。こっちみんな。

 

ついでにタワーのテクスチャを全部描き直しました。
敵は2Dなのでどうしても見た目のギャップが大きくなります。
描き直しによって更に溝が深まった感もあり…

敵も全部立体にするというアイデアもありましたがさすがに無理でした。


うーん…

もうそろそろメイン処理の開発に取り掛かれる予定です。
完成までまだしばらくかかると思うので気長にお待ちいただければ。

5 Responses to “敵登場”

  1. もちもち より:

    なんかシュールだなぁ。

  2. 名無し より:

    頑張ってb
    期待してます

  3. Name より:

    大砲?って真っ直ぐ飛ぶんですか?

  4. nayata より:

    Very cute! It will be on the AC3?

    It would be great if you could put the code of the 3d engine. Something like your “Texture Mapping(Soft3D 4)” from wonderfl.net but without texture distortion)

    In my last game http://www.newgrounds.com/portal/view/627115 I used alternativa3D7, all well but z-sorting is just killing me.

    • saharan より:

      Thanks!

      It’s being developped in Java, and using java port of my 3d engine.
      Java applet hasn’t permission to use GPU-forced APIs like Stage3D, so I had to develop software renderer by myself to make 3D games.

      The engine contains perspective-correct texture mapping mode, but the code is too messy to publish.

      By the way, I like your game! I wish I had more graphical skills :)

Leave a Reply